OGŁOSZENIE O NABORZE
NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE
Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Tarnawatce ogłasza otwarty i konkurencyjny nabór na wolne stanowisko urzędnicze w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Tarnawatce.
-
Nazwa i adres jednostki: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Tarnawatce, ul. Lubelska 39, 22-604 Tarnawatka.
-
Określenie stanowiska: inspektor ds. realizacji świadczeń rodzinnych, funduszu alimentacyjnego,świadczenia wychowawczego (Program Rodzina 500 plus), dodatku mieszkaniowego, dodatku energetycznego, DobryStart, Karta Dużej Rodziny.
-
Określenie niezbędnych wymagań związanych ze stanowiskiem:
-
wymagania niezbędne:
-
Posiadanie obywatelstwa polskiego lub obywatelstwa Unii Europejskiej albo obywatelstwa innego państwa, któremu na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium RP wraz z dobrą znajomością języka polskiego potwierdzoną dokumentem określonym w przepisach o służbie cywilnej.
-
Wykształcenie wyższe pierwszego lub drugiego stopnia, w rozumieniu przepisów o szkolnictwie wyższym, (preferowane kierunki: prawo, administracja, finanse i rachunkowość, ekonomia).
-
Posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych;
-
Nieposzlakowana opinia.
-
Niekaralność ( prawo ubiegania się o stanowisko mają osoby, które nie były prawomocnie skazane za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe).
-
Stan zdrowia pozwalający na świadczenie pracy na wyżej określonym stanowisku, w warunkach pracy określonych w punkcie 4 niniejszego ogłoszenia o naborze.
-
Minimum 2 lata pracy w administracji publicznej na stanowisku o podobnym charakterze.
-
-
wymagania dodatkowe podlegające ocenie :
-
znajomość niżej wymienionych przepisów prawa: ustawy z dnia 28 listopada 2003 roku o świadczeniach rodzinnych, ustawy z dnia 11 lutego 2016 roku o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci, ustawy z dnia 7 września 2007 roku o funduszu alimentacyjnym, i aktów wykonawczych do tych ustaw, ( Rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 27 lipca 2017 r. w sprawie sposobu i trybu postępowania w sprawach o świadczenie wychowawcze, Rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 27 lipca 2017 w sprawie sposobu i trybu postępowania w sprawach o przyznanie świadczeń rodzinnych oraz zakresu informacji, jakie mają być zawarte we wniosku, zaświadczeniach i oświadczeniach o ustalenie prawa do świadczeń rodzinnych, Rozporzadzenia Rady Ministrów w sprawie wysokości dochodu rodziny albo dochodu osoby uczącej się stanowiących podstawę ubiegania się o zasiłek rodzinny i specjalny zasiłek opiekuńczy, wysokości świadczeń rodzinnych oraz wysokości zasiłku dla opiekuna z 31 lipca 2018, Rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 18 lutego 2016 r. w sprawie sprawozdań rzeczowo-finansowych z wykonywania zadań z zakresu świadczenia wychowawczego), ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych, ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego, ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym, ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych, ustawy z dnia 27 sierpnia 2008 r. o pracownikach samorządowych, Ustawy o dodatku mieszkaniowym
-
udokumentowany co najmniej dwuletni staż pracy o podobnym charakterze,
-
umiejętność pracy na komputerze i obsługa urządzeń biurowych,
-
dyspozycyjność, kreatywność, odpowiedzialność, aktywność, samodzielność, zmysł organizacyjny, umiejętność pracy pod presją czasu, odporność na stres;
-
nieposzlakowana opinia udokumentowana referencjami od poprzedniego pracodawcy lub oświadczeniem.
-
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:
-
Prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawie ustalenia prawa do świadczeń, w tym m.in.: przyjmowanie i weryfikacja wniosków o ustalenie prawa do świadczeń rodzinnych, świadczenia wychowawczego, funduszu alimentacyjnego, dodatku mieszkaniowego, dodatku energetycznego, Karty Dużej Rodziny
-
Wzywanie do uzupełnienia ww. wniosków, zawierających braki formalne.
-
Przygotowywanie projektów decyzji w sprawie ustalenia prawa do świadczeń rodzinnych, świadczenia wychowawczego, funduszu alimentacyjnego, dodatku mieszkaniowego, dodatku energetycznego, decyzji zmieniających, decyzji dotyczących zwrotu nienależnie pobranych świadczeń.
-
Współpraca z pracownikami socjalnymi GOPS w Tarnawatce w zakresie dotyczącym m.in. przeprowadzania wywiadu środowiskowego.
-
Prowadzenie ewidencji wydanych decyzji do celów rozliczeniowych.
-
Przygotowywanie list wypłat w/w świadczeń.
-
Sporządzanie informacji o potrzebach w zakresie środków finansowych na realizację wypłat w/w świadczeń.
-
Sporządzanie sprawozdań rzeczowo-finansowych z zakresu realizacji wypłat świadczeń.
-
Prowadzenie postępowania windykacyjnego dotyczącego nienależnie pobranych świadczeń.
-
Wydawanie zaświadczeń i potwierdzeń o wypłaconych świadczeniach.
-
Przygotowywanie ogłoszeń, informacji i innych dokumentów dotyczących powierzonych zadań.
-
Przygotowywanie projektów uchwał Rady Gminy w Tarnawatce i zarządzeń Wójta Gminy w zakresie dotyczącym realizowanych zadań.
-
Wykonywanie zastępstwa na innych stanowiskach urzędniczych zgodnie z planem zastępstw.
-
Wykonywanie innych zadań związanych z realizacją w/w ustaw i innych zadań związanych z zatrudnieniem w GOPS.
-
4a. Informacja o warunkach pracy na stanowisku, na które prowadzony jest nabór:
-
zatrudnienie w ramach umowy o pracę, w pełnym wymiarze czasu pracy ( tygodniowy wymiar czasu pracy 40 godzin, dzienny 8 godzin). Wynagrodzenie według zasad określonych w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 18 marca 2009 roku w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych (t.j w Dz. U. z 2018 roku, poz. 936). Uprawnienia pracownicze określone w ustawie z dnia 21 listopada 2008 roku, o pracownikach samorządowych oraz Kodeksie Pracy.
-
praca biurowa w większości w pozycji siedzącej, związana z dokumentacją papierową oraz z obsługą komputera i programów komputerowych,
-
praca wymagająca predyspozycji umożliwiających dobry, bezproblemowy kontakt z klientami i porozumiewania się z innymi osobami,
-
przeciwwskazania do zatrudnienia określonych osób na stanowisku, na które prowadzony jest nabór: - osoby mające utrudniony kontakt z innymi osobami z powodu obniżonej sprawności narządów mowy i słuchu w związku z wymogami, o których mowa w punkcie 4.
-
zgodnie z art. 19 ustawy z dnia 21 listopada 2008 roku o pracownikach samorządowych (t.j. Dz. U. z 2017 r., poz. 1930 ze zm.), w przypadku osób podejmujących po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym, umowę o pracę zawiera się na czas określony, nie dłuższy niż 6 miesięcy (art. 16 ust.2 ustawy) i dla takiego pracownika organizuje się w trakcie trwania w/w umowy służbę przygotowawczą mającą na celu teoretyczne i praktyczne przygotowanie pracownika do należytego wykonywania obowiązków służbowych, która to służba trwa nie dłużej niż 3 miesiące i kończy się egzaminem, a pozytywny wynik tego egzaminu jest warunkiem dalszego zatrudnienia pracownika.
4b. Informacja o wskaźniku zatrudnionych osób niepełnosprawnych:
W rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych, pracodawca nie jest zobligowany do utrzymania wskaźnika zatrudnienia osób niepełnosprawnych.
-
Wymagane dokumenty aplikacyjne od kandydatów:
-
List motywacyjny;
-
CV z informacjami o wykształceniu i opisem dotychczasowego przebiegu pracy zawodowej, z podaniem numeru telefonu i adresu e - mail.
-
W przypadku obywateli państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu ( EFTA), kopia dokumentu określonego w przepisach o służbie cywilnej o znajomości języka polskiego w mowie i piśmie, w zakresie koniecznym do wykonywania obowiązków określonych w ogłoszeniu.
-
poświadczone (czytelnym podpisem kandydata/ki) za zgodność z oryginałem kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie wyższe kandydata/kandydatki.
-
Wypełniony kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie.
-
Podpisane przez kandydata/ kandydatkę oświadczenia o :
-
-
niekaralności złożone pod odpowiedzialnością karną za składanie nieprawdziwych oświadczeń,
-
posiadanym obywatelstwie, pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych oraz nieposzlakowanej opinii,
-
stanie zdrowia umożliwiającym wykonywanie pracy, w warunkach pracy na stanowisku, na które prowadzony jest nabór,
-
wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji o następującej treści: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z 29 sierpnia 1997 o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U. z 2016, poz. 677 ze zm.) oraz ustawą z 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (tekst jednolity: Dz. U. z 2017 roku, poz. 1930 ze zm.)”.
-
Kopia świadectwa pracy lub zaświadczenie od obecnego pracodawcy potwierdzające okres pracy i zajmowane stanowisko.
5a Dokumenty dodatkowe ( nieobowiązkowe):
-
dodatkowe kwalifikacje (poświadczone za zgodność z oryginałem kopie dokumentów ukończenia szkoleń i kursów zawodowych);
-
Referencje i opinie o nienagannej pracy od pracodawców.
-
Kandydat, który zamierza skorzystać z uprawnienia wynikającego z art. 13 a ust. 2 ustawy o pracownikach samorządowych, jest obowiązany do złożenia wraz z dokumentami kopii orzeczenia potwierdzającego niepełnosprawność.
-
Miejsce i termin składania dokumentów: Ofertę i wszystkie wymagane dokumenty (wyszczególnione w punkcie 5 ogłoszenia) należy złożyć osobiście lub przesłać na adres Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej, ul. Lubelska 39, 22-604 Tarnawatka, w zamkniętej kopercie z dopiskiem: „Nabór na stanowisko ds. świadczeń rodzinnych do dnia 9 stycznia 2020 roku, do godziny 15:00 (decyduje data faktycznego wpływu do Ośrodka). Dokumenty niekompletne lub złożone po wyznaczonym terminie, nie będą rozpatrywane w niniejszym postępowaniu konkursowym.
-
Dostarczone dokumenty zostaną poddane analizie przez komisję rekrutacyjną, mającej na celu stwierdzenie zgodności kompletności, zawartości i formy dokumentów aplikacyjnych z wymogami określonymi w ogłoszeniu o naborze. W wyniku analizy dokumentów komisja rekrutacyjna wytypuje listę kandydatów, którzy spełniają wymagania niezbędne i złożyli w sposób prawidłowy wymagane dokumenty aplikacyjne. Wytypowani w ten sposób kandydaci zostaną telefonicznie powiadomieni o sposobie, terminie i miejscu przeprowadzenia rozmowy ze znajomości przepisów prawa wynikających z w/w ustaw. W toku naboru komisja wyłoni trzech najlepszych kandydatów, spełniających wymagania niezbędne oraz w największym stopniu spełniających wymagania dodatkowe, których przedstawi Kierownikowi jednostki celem zatrudnienia wybranego kandydata/kandydatki.
-
Informacja o wynikach konkursu umieszczona będzie na stronie internetowej Urzędu Gminy Tarnawatka oraz na tablicy ogłoszeń GOPS Tarnawatka.
-
Po zakończonej rekrutacji osoby, które nie zostaną zatrudnione winny odebrać dokumenty aplikacyjne do końca miesiąca, w którym została ogłoszona informacja. Po tym terminie zostaną komisyjnie zniszczone.
-
Wymagane dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny, CV (z uwzględnieniem dokładnego przebiegu kariery zawodowej), kwestionariusz osoby ubiegającej się o zatrudnienie powinny być opatrzone klauzulą:
-
"Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2019r. poz. 1781) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2019r., poz. 1282, z późn. zm)”
-
Ogłoszenie o konkursie zostało zamieszczone na tablicy ogłoszeń i stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Gminy w Tarnawatce w zakładce „Nabór na wolne stanowisko"
Informacja o przebiegu i wyniku naboru, w zakresie wynikającym z przepisów prawa będzie umieszczona na w/w stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Gminy w Tarnawatce oraz tablicy ogłoszeń.
Halina Czarnecka
Kierownik Gminnego
Ośrodka Pomocy Społecznej w Tarnawatce
Oświadczenie o niekaralności za przestępstwa umyślne