Polska-Tarnawatka: Kolektory słoneczne do produkcji ciepła
2017/S 098-193412
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Sekcja I: Instytucja zamawiająca
0618092
ul. Lubelska 39
Tarnawatka
22-604
Polska
Osoba do kontaktów: Marek Tyrka
Tel.: +48 846624710
E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Faks: +48 846624724
Kod NUTS: PL312
Adresy internetowe:
Główny adres: www.tarnawatka.bip.mbnet.pl
Sekcja II: Przedmiot
Dostawa i montaż kolektorów słonecznych na terenie gminy Tarnawatka.
Przedmiotem zamówienia jest dostawa i montaż kolektorów słonecznych na terenie gminy Tarnawatka, która jest realizowana w ramach projektu „Odnawialne źródła energii w Gminie Tarnawatka”.
Teren Gminy Tarnawatka.
1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa i montaż kolektorów słonecznych na terenie gminy Tarnawatka, która jest realizowana w ramach projektu „Odnawialne źródła energii w Gminie Tarnawatka”.
2. Zakres prac obejmuje między innymi:
1) dostawę i montaż w oparciu o posiadaną dokumentację techniczną 198 zestawów kolektorów słonecznych wraz z konstrukcją dostosowaną do miejsca montażu,
2) posadowienie podgrzewacza c. w. u.,
3) podłączenie podgrzewacza c. w. u. do istniejącej instalacji c. w. u.,
4) wykonanie instalacji łączącej kolektory z podgrzewaczem c. w. u.,
5) montaż armatury, zespołu pompowego, naczyń przeponowych i pozostałych elementów wg schematu technologicznego,
6) instalacja układu sterującego,
7) wykonanie płukania oraz prób ciśnieniowych instalacji,
8) napełnienie instalacji,
9) uruchomienie instalacji,
10) uzupełnienie ubytków ścian, stopów, uszczelnienie pokrycia dachowego po przejściach przewodów,
11) wykonanie przewodów instalacji c. o oraz wody zimnej i ciepłej niezbędnych do podłączenia z projektowanym systemem solarnym,
12) przeszkolenie użytkowników co do zasad prawidłowej eksploatacji wykonanych instalacji solarnych wraz z opracowaniem szczegółowych instrukcji obsługi i ich przekazaniem użytkownikom,
13) zainstalowanie w kolektorach modułów pozwalających na późniejsze objęcie ich systemem zarządzania energią OZE,
14) strona internetowa,
15) inne elementy ujęte w załączniku Nr 1 do SIWZ i wzorze umowy stanowiącym załącznik Nr 2 do SIWZ.
3. Szczegółowy zakres prac (Opis Przedmiotu Zamówienia) zawarty jest w załączniku Nr 1 do SIWZ.
1. Zamawiający informuje, iż na podstawie art. 24aa ustawy może najpierw dokonać oceny ofert, a następnie zbadać czy wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu.
Sekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym
Zamawiający nie określa warunku w ww. zakresie.
Zamawiający określa, że ww. warunek zostanie spełniony, jeśli:
a) wykonawca posiada środki finansowe lub zdolność kredytową na kwotę minimum 300 000 PLN.
Zamawiający określi warunek jako spełniony jeżeli Wykonawca przedstawi:
Informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert, przy czym z informacji tej musi wynikać, że Wykonawca posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości co najmniej 300 000 PLN (słownie: trzysta tysięcy złotych i 00/100 groszy.
4.2.3. Zdolność techniczna lub zawodowa
Zamawiający określa, że ww. warunek zostanie spełniony, jeśli:
a) wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie), wykonał należycie co najmniej jedno zamówienie polegające na dostawie wraz z montażem instalacji kolektorów słonecznych na budynkach (minimalna ilość wykonanych instalacji w ramach jednej dostawy wynosi 150).
Uwaga
1) Wykonawcy mogą wykazać się doświadczeniem także wówczas, jeżeli realizowali wymagane zamówienia w formule robót budowlanych, a nie w formule dostaw z montażem.
2) Wartości podane w dokumentach potwierdzających spełnienie warunku w walutach innych niż wskazane przez zamawiającego wykonawca przeliczy wg średniego kursu NBP na dzień zawarcia umów o ich wykonanie.
b) wykonawca wykaże, że dysponuje następującymi osobami skierowanymi przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, odpowiedzialnymi za kierowanie robotami budowlanymi Osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjno-inżynieryjnej w zakresie instalacji sanitarnych bez ograniczeń.
W przypadku warunku zdolności technicznej lub zawodowej, w zakresie dysponowania osobami skierowanymi przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, zamawiający uznaje wymagane uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi określone w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11.9.2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz.U. z 2014r., poz. 1278) oraz uprawnienia obowiązujące wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawnych, a także zgodnie z art. 12a ustawy z dnia 7.7.1994 r. Prawo budowlane (Dz.U. z 2016 r, poz. 290 z późn. zm.), zamawiający uznaje również wymagane uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi nabyte w innych niż Rzeczypospolita Polska państwach członkowskich Unii Europejskiej, państwach członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) stronach umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, Konferencji Szwajcarskiej, na zasadach określonych w ustawie z dnia 22.12.2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.U. z 2016 r., poz. 65)
Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca złoży:
Wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacją na temat ich kwalifikacji zawodowych (posiadanych uprawnień do kierowania robotami budowlanymi) i doświadczenia, niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Wzór oświadczenia stanowi Załącznik Nr 8 do SIWZ.
Wykaz oświadczeń lub dokumentów, jakie mają złożyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz niepodlegania wykluczeniu z postępowania określony został w Rozdział V Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
1. Projekt umowy stanowi załącznik nr 2 do SIWZ
2. Z wykonawcą, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, zostanie zawarta umowa, o której mowa w pkt. 1 powyżej.
3. Zamawiający przewiduje możliwości wprowadzenia zmian do zawartej umowy, na podstawie art. 144 ustawy, w sposób i na warunkach określonych w § 16 Umowy.
Sekcja IV: Procedura
Urząd Gminy Tarnawatka, ul. Lubelska 39, 22-604 Tarnawatka, pokój nr 5.
Otwarcie ofert jest jawne. Wykonawcy mogą uczestniczyć w sesji otwarcia ofert.
Sekcja VI: Informacje uzupełniające
ul. Postępu 17a
Warszawa
02-676
Polska
Tel.: +48 224587801
Faks: +48 224587700
Adres internetowy:http://www.uzp.gov.pl
Wykonawcy a także podmiotowi, jeżeli ma interes w uzyskaniu zamówienia oraz poniósł lub może ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy PZP przysługują środki ochrony prawnej:
19. 1. Ĺšrodki ochrony prawnej przewidziane są w dziale VI ustawy.
19.2. Ĺšrodkami ochrony prawnej są odwołanie i skarga do sądu.
19.3. Ĺšrodki ochrony prawnej przysługują wykonawcy, a także innemu podmiotowi, jeżeli ma lub miał interes w uzyskaniu danego zamówienia oraz poniósł lub może ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy.
19.4. Ĺšrodki ochrony prawnej wobec ogłoszenia o zamówieniu oraz SIWZ przysługują również organizacjom wpisanym na listę, o której mowa w art. 154 pkt 5 ustawy.
19.5. Odwołanie przysługuje wyłącznie od niezgodnej z przepisami ustawy czynności zamawiającego podjętej w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub zaniechania czynności, do której zamawiający jest zobowiązany na podstawie ustawy.
19.6. Odwołanie powinno wskazywać czynność lub zaniechanie czynności zamawiającego, której zarzuca się niezgodność z przepisami ustawy, zawierać zwięzłe przedstawienie zarzutów, określać żądanie oraz wskazywać okoliczności faktyczne i prawne uzasadniające wniesienie odwołania.
19.7. Odwołanie wnosi się do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w formie pisemnej lub w postaci elektronicznej, podpisane bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub równoważnego środka, spełniającego wymagania dla tego rodzaju podpisu.
19.8. Odwołujący przesyła kopię odwołania zamawiającemu przed upływem terminu do wniesienia odwołania w taki sposób, aby mógł on zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu. Domniemywa się, iż zamawiający mógł zapoznać się z treścią odwołania przed upływem terminu do jego wniesienia, jeżeli przesłanie jego kopii nastąpiło przed upływem terminu do jego wniesienia przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.
19.9. Odwołanie w postępowaniu wnosi się w następujących terminach:
a) w terminie 10 dni od dnia przesłania informacji o czynności zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia jeżeli zostały przesłane przy użyciu środków komunikacji elektronicznej albo w terminie 15 dni jeżeli zostały przesłane w inny sposób.
b) odwołanie wobec treści ogłoszenia o zamówieniu oraz wobec postanowień SIWZ wnosi się w terminie 10 dni od dnia publikacji ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej lub zamieszczenia SIWZ na stronie internetowej.
c) odwołanie wobec czynności innych niż określone pkt a) i b) wnosi się w terminie 10 dni od dnia, w którym powzięto lub przy zachowaniu należytej staranności można było powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia.
d) Jeżeli Zamawiający nie przesłał Wykonawcy zawiadomienia o wyborze oferty najkorzystniejszej odwołanie wnosi się nie później niż w terminie:
— 30 dni od dnia publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej ogłoszenia o udzieleniu zamówienia;
— 6 miesięcy od dnia zawarcia umowy, jeżeli Zamawiający nie opublikował w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej ogłoszenia o udzieleniu zamówienia;
19.10. Szczegółowe zasady postępowania po wniesieniu odwołania, określają stosowne przepisy Działu VI ustawy Pzp.
19.11. Na orzeczenie Krajowej Izby Odwoławczej, stronom oraz uczestnikom postępowania odwoławczego przysługuje skarga do sądu.
19.12. Skargę wnosi się do sądu okręgowego właściwego dla siedziby Zamawiającego, za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w terminie 7 dni od dnia doręczenia orzeczenia Krajowej Izby Odwoławczej, przesyłając jednocześnie jej odpis przeciwnikowi skargi. Złożenie skargi w placówce pocztowej operatora wyznaczonego w rozumieniu ustawy z dnia 23.11.2012 r. Prawo pocztowe (Dz.U. z 2012 r., poz.1529) jest równoznaczne z jej wniesieniem.
ul. Postępu 17a
Warszawa
00-676
Polska
Tel.: +48 224587801
E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Faks: +48 224587700
Adres internetowy:http://www.uzp.gov.pl
Załączniki:
Ogłoszenie_o_zamówieniu_-_201_-_OJS098_-_193412 (w fromacie .pdf)
Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia
Załącznik Nr 2 - Projekt umowy
Załącznik Nr 3 - Wzór Formularza Ofertowego
Załącznik Nr 4a - JEDZ w formacie .xml do pobrania przez Wykonawcę i zaimportowania serwisie eESPD
Załącznik Nr 8 - Wzór wykazu osób składany na wezwanie zamawiającego w trybie art. 26 ust. 1 ustawy.
Pytania i odpowiedzi do treści SIWZ 1
Pytania i odpowiedzi do treści SIWZ 2
Pytania i odpowiedzi do treści SIWZ 3
Pytania i odpowiedzi do treści SIWZ 4