1. Wstęp oraz nazwa podmiotu publicznego
Urząd Gminy Tarnawatka (ul. Lubelska 39, 22-604 Tarnawatka, tel: 84 66 24 710, fax: 84 66 24 724 , email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.), dąży do zapewnienia dostępności swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej: www.tarnawatka.bip.mbnet.pl
2. Data publikacji i aktualizacji
Data publikacji strony internetowej: 2013-01-28.
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2022-10-21.
3. Dane kontaktowe
W przypadku utrudnień w dostępności strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Łukasz Litwińczuk, e-mail: admin@tarnawatka.pl. Można także zadzwonić na numer telefonu 84 66 24 710. Tą samą drogą można złożyć wniosek o udostępnienie informacji niedostępnej oraz skargę na niewystarczające zapewnienie dostępności.
4. Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności wymienionych poniżej:
-
na stronie internetowej znajdują się pliki multimedialne nieprzystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych (np. transmisje Rady Gminy). Multimedia mogą nie posiadać napisów dla osób niedosłyszących.;
-
na stronie znajduje się wiele plików do pobrania. Nie wszystkie pliki są w pełni dostępne. Może w nich brakować nagłówków lub opisów alternatywnych do zdjęć, tabel, wykresów i grafik. Część dokumentów umieszczona jest w formie skanów;
Ułatwienia na stronie podmiotowej BIP:
-
podwyższony kontrast (kontrastowe tło, elementy graficzne, wyszczególnione elementy nawigacyjne zawierające wyraźny focus w postaci ramki widocznej w trakcie nawigacji za pomocą klawiatury),
-
możliwość powiększenia/pomniejszania wielkości tekstu na stronie,
-
uporządkowana przejrzysta mapa strony,
-
artykuły, sekcje zawierają nagłówki ułatwiające nawigację za pomocą klawiatury,
-
treść artykułów, publikacji dostępna jest z poziomu menu uporządkowanego w postaci hierarchicznej listy, w której każdy element jest aktywnym odnośnikiem do opisywanej pozycji menu, menu dostępne również za pomocą skrótów klawiaturowych,
-
strona internetowa dostosowana do łatwego powiększania z poziomu menu przeglądarki.
5. Data sporządzenia Deklaracji Dostępności oraz metoda przygotowania
Oświadczenie sporządzono dnia: 2020-09-25. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
6. Informacje na temat procedury
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audio deskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w ciągu 14 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie powiadomi o przyczynach opóźnienia oraz terminie, w którym realizacja żądania będzie możliwa. Termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.
Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich. Strona internetowa Rzecznika Praw Obywatelskich.
7. Skróty klawiaturowe
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
Główne skróty klawiaturowe dotyczące poruszania się po strony internetowej:
-
Tab - przeniesienie do kolejnego elementu na stronie
-
Shift + Tab - przeniesienie do poprzedniego elementu na stronie
-
PgUp przewinięcie strony w górę
-
PgDn - przewinięcie strony w dół
-
Ctrl + "+" - powiększenie całej zawartości strony
-
Ctrl + "-" - pomniejszenie całej zawartości strony
-
Ctrl + "0" - przywrócenie normalnego rozmiaru całej zawartości strony
-
Home - przejście na górę strony
-
End - przejście na dół strony
8. Dostępność architektoniczna
Urząd Gminy Tarnawatka zlokalizowany jest:
w Tarnawatce przy ul. Lubelskiej 39. W bliskim sąsiedztwie budynku znajdują się miejsca parkingowe ogólnodostępne. Odległość od miejsc parkingowych do budynku wynosi ok 15 m. Na półpiętrze, zamieszczona jest tablica informacyjna dotycząca rozmieszczenia pokoi i godzin pracy Urzędu. Do pomieszczeń prowadzą schody z poręczą. Budynek nie jest wyposażony w windę ani urządzenia ułatwiające poruszanie się po klatce schodowej (schodołaz). Urząd nie jest wyposażona w pętlę indukcyjną i domofon.
9. Obsługa osób z niepełnosprawnościami
W celu skorzystania przez osoby zainteresowane z pomocy prosimy o:
-
kontakt telefoniczny pod nr 84 66 24 710,
-
poprzez inną osobę,
-
przesłanie widomości faxem pod nr 84 66 24 724,
-
przesłanie e-maila na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
10. Informacje dodatkowe
Urząd Gminy Tarnawatka nie posiada aplikacji mobilnej