Tarnawatka, 2024-07-27
OGŁOSZENIE POSTĘPOWANIA ZAKUPOWEGO
ZAPYTANIE OFERTOWE
Zamówienie publiczne prowadzone jest zgodnie z zasadą konkurencyjności, transparentności i przejrzystości postępowania na podstawie wytycznych zawartych w Załączniku do uchwały nr 232/2022 Rady Ministrów
z dnia 23 listopada 2022 r. - Szczegółowe zasady i tryb udzielania dofinansowania z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków
Inwestycja dofinansowana z programu „Rządowy Program Odbudowy Zabytków”
I. Nazwa i adres Zamawiającego:
Parafia Rzymskokatolicka pw. Świętych Apostołów Piotra i Pawła w Tarnawatce,
ul. Kościelna 1, 22-604 Tarnawatka
tel.: 728 863 005,
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
NIP 9211341429,
REGON - 950169746
II. Nazwa przedmiotu zamówienia:
„Remont konserwatorski kościoła parafialnego pw. św. Apostołów Piotra i Pawła w Tarnawatce”
III. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
-
Przedmiot zamówienia:
Zakres rzeczowy zamówienia obejmuje wykonanie prac remontowo – konserwatorskich na zabytkowym kościele p.w. Świętych Apostołów Piotra i Pawła w Tarnawatce polegające na wykonaniu robót budowlanych obejmujących remont w postaci oczyszczenia i naprawy elewacji oraz oczyszczenie i malowanie dachu w kościele pw. św. Apostołów Piotra i Pawła.
Szczegółowy zakres robót:
-
Prace przygotowawcze,
-
Prace przy elewacji,
-
Malowanie dachu,
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa projekt budowlany, przedmiary robót
PONADTWO WYKONAWCA ZOBOWIĄZANY BĘDZIE DO ZAMONTOWANIA PRZY KOŚCIELE PARAFIALNYM TABLICY INFOMACYJNEJ ZGODNEJ Z WYTYCZNYMI Szczegółowych zasad i trybu udzielania dofinansowania z Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych
UWAGA: Kościół pw. św. Apostołów Piotra i Pawła w Tarnawatce decyzją Lubelskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków wpisany jest do rejestru zabytków. Prace należy wykonać zgodnie z pozwoleniami konserwatorskimi i dokumentacją konserwatorską. stanowiącą Załącznik Nr 2 do zapytania ofertowego.
Szczegółowy zakres robót precyzuje załączony przedmiar robót – Załącznik Nr 3 oraz dokumentacja techniczna – Załącznik Nr 4 do zapytania ofertowego.
UWAGA: Załącznik Nr 4 do zapytania ofertowego zawiera całość dokumentacji dotyczącej remontu zabytkowego Kościoła pw. św. Apostołów Piotra i Pawła w Tarnawatce. Przedmiotem niniejszego postępowania jest wykonanie zakresu robót wymienionego powyżej oraz zawartego w przedmiarze robót – załącznik Nr 3 do niniejszego zapytania ofertowego. Uszczegółowienie poszczególnych pozycji przedmiarów zawiera dokumentacja techniczna.
Z uwagi na to, że umowa o wykonanie robót budowlanych jest umową ryczałtową w przypadku wystąpienia w trakcie prowadzenia robót większej ilości robót w jakiejkolwiek pozycji przedmiarowej nie będzie mogło być uznane za roboty dodatkowe z żądaniem dodatkowego wynagrodzenia. Ewentualny brak w przedmiarze robót koniecznych do wykonania nie zwalnia Wykonawcy od obowiązku ich wykonania w cenie umownej.
Zakres zamówienia obejmuje dostawę nowych materiałów niezbędnych do wykonania zamówienia, koszty robocizny przy użyciu będących w dyspozycji Wykonawcy sprzętu, narzędzi i urządzeń technicznych.
-
Zamawiający informuje, iż ze względu na złożoność prac objętych przedmiotowym postępowaniem przeprowadzona zostanie obowiązkowa wizja lokalna w celu zapoznania się z rzeczywistymi warunkami wykonania przedmiotu zamówienia i uwzględnienia ich w wycenie wykonania prac. Obowiązkowa wizja lokalna odbędzie się w dniu 12.08.2024r. o godz. 10:00. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany terminu wizji o czym poinformuje na stronie internetowej Parafii w Tarnawatce (w miejscu publikacji zapytania ofertowego) z odpowiednim wyprzedzeniem. Jest możliwość indywidualnego telefonicznego umówienia wizji lokalnej z Zamawiającym. Zamawiający odrzuci ofertę jeżeli zostanie złożona bez odbycia wizji lokalnej. Zainteresowani udziałem (nie więcej niż dwie osoby ze strony jednego Wykonawcy) proszeni są o przybycie na miejsce zbiórki, tj. plac przed kościołem w Tarnawatce, adres: ul. Kościelna 1, 22-604 Tarnawatka przed wyznaczonym terminem. Dojazd na koszt własny i we własnym zakresie. Przed rozpoczęciem wizji lokalnej przedstawiciele Wykonawców zobowiązani zostaną do podpisania się na liście obecności (imię, nazwisko, firma reprezentowanego Wykonawcy). Brak potwierdzonego (na liście obecności) udziału przedstawiciela danego Wykonawcy w obligatoryjnej wizji lokalnej skutkować będzie odrzuceniem złożonej w postępowaniu oferty tego Wykonawcy.
-
Wykonawca zobowiązany jest uwzględnić w kosztach realizacji zamówienia między innymi:
-
koszty zakupu materiałów,
-
koszty robocizny,
-
koszty dozoru budowy,
-
inne koszty, które pojawią się w trakcie realizacji zamówienia.
IV. Termin realizacji zamówienia:
-
termin rozpoczęcia: z dniem podpisania umowy
-
termin zakończenia: ostateczny termin zakończenia 27 miesięcy od daty podpisania umowy (słownie: dwadzieścia siedem miesięcy od daty podpisania umowy).
Zamawiający dopuszcza wcześniejsze wykonanie zadania objętego niniejszym postępowaniem jednak nie krócej niż 12 miesięcy.
V. Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny ich spełniania:
-
Oferty mogą składać Wykonawcy, którzy posiadają doświadczenie w przedmiocie zamówienia.
Zamawiający uzna ww. warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie), wykonał należycie co najmniej trzy prace remontowo-budowlane polegające na remoncie na obiektach zabytkowych wpisanych do rejestru wojewódzkiego konserwatora zabytków. Obiekty sakralne – kościoły. Każda z prac na kwotę minimum 200.000,00 zł brutto.
Wykonawca musi dysponować osobami zdolnymi do wykonania zamówienia.
W odniesieniu do osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia za spełnienie warunku dotyczącego dysponowania osobami zdolnymi do wykonywania zamówienia Zamawiający uzna dysponowanie przez Wykonawcę osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia i posiadają wymagane uprawnienia do wykonywania prac:
-
Co najmniej jedną osobę odpowiedzialną za kierowanie robotami budowlanymi, kierownikiem budowy, który posiada uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń oraz uprawnienia do kierowania budową / pracami (robotami budowlanymi) przy obiektach zabytkach (spełniającą wymagania określone w art.. 37c ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami).
-
Wykonawcy w celu potwierdzenia spełnienia warunków określonych przez Zamawiającego winni dostarczyć następujące oświadczenia i dokumenty:
-
wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty budowlane te zostały wykonane z załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone ( dołączenie referencji ). Wykaz należy sporządzić zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik Nr 3 do niniejszego zapytania ofertowego.
-
Ocena spełnienia w/w warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą „spełnia – nie spełnia”, w oparciu o informacje zawarte w przedstawionych dokumentach. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, że warunki określone w ust. 1 Wykonawca spełnił.
VI. Kryterium oceny ofert:
-
Zamawiający oceni i porówna jedynie te oferty, które nie zostaną odrzucone przez Zamawiającego
-
Oferty zostaną ocenione przez Zamawiającego w oparciu o następujące kryteria
Lp. |
Kryterium |
Waga |
1 |
Koncepcja realizacji zamówienia |
40% |
2 |
Doświadczenie zawodowe |
20% |
3 |
Oferowana cena |
40% |
-
Zamawiający dokona oceny ofert poprzez porównanie wszystkich ofert oddzielnie w każdym kryterium:
-
Kryterium – koncepcja realizacji zamówienia – ocena kryterium polegać będzie na przedstawieniu planu realizacji zamówienia w jak najmniej absorbujący posługę kapłańską tj. potrzeby, służby, msze św. oraz inne wydarzenia kościelne (parafialne).
-
Lp.
Kryterium
Znaczenie procentowe kryterium
Maksymalna liczba punktów jaką można uzyskać za dane kryterium)
1
Koncepcja realizacji zamówienia (KRZ)
40%
40
Punktacja za koncepcję realizacji zamówienia zostanie obliczona wg. wzoru:
KRZ = (NOK/OB)*40pkt.
KRZ – ilość punktów za koncepcję realizacji zamówienia
NOK – Najlepiej oceniana koncepcja realizacji zamówienia spośród ofert nieodrzuconych
OB. – Oferta badana
W kryterium koncepcja realizacji zamówienia najlepiej oceniana otrzyma 40 punktów, a pozostałe po matematycznym przeliczeniu w odniesieniu do najlepiej ocenianej odpowiednio mniej. Końcowy wynik zostanie zaokrąglony do dwóch miejsc po przecinku.
-
Kryterium – doświadczenie zawodowe – ocena kryterium polegać będzie na porównaniu doświadczenia Wykonawców przy pracach zbliżonych zakresem na obiektach sakralnych wpisanych do rejestru zabytków.
-
Lp.
Kryterium
Znaczenie procentowe kryterium
Maksymalna liczba punktów jaką można uzyskać za dane kryterium)
1
Doświadczenie zawodowe (DZ)
20%
20
Punktacja za doświadczenie zawodowe zostanie obliczona wg. wzoru:
DZ = (NOD/OB)*20pkt.
DZ – ilość punktów za doświadczenie zawodowe
NOD – najlepiej oceniane doświadczenie zawodowe wśród ofert nieodrzuconych
OB. - Oferta badana
-
Za realizację 3 zadań o podobnym charakterze do przedmiotu zamówienia Wykonawca otrzyma 0 punktów
-
Za realizacje 4 zadań o podobnym charakterze do przedmiotu zamówienia Wykonawca otrzyma 10 punktów
-
Za realizacje 5 zadań o podobnym charakterze do przedmiotu zamówienia Wykonawca otrzyma 20 punktów
W kryterium doświadczenie zawodowe najlepiej oceniana otrzyma 20 punktów, a pozostałe po matematycznym przeliczeniu w odniesieniu do najlepiej ocenianej odpowiednio mniej. Końcowy wynik zostanie zaokrąglony do dwóch miejsc po przecinku.
-
Kryterium – oferowana cena – najniższa cena otrzyma największą ilośc punktów
-
Lp.
Kryterium
Znaczenie procentowe kryterium
Maksymalna liczba punktów jaką można uzyskać za dane kryterium)
1
Oferowana cena
40%
40
Punkty za oferowana cenę zostaną obliczone wg. wzoru:
OC = (NOOC/OB)*40pkt.
OC – Punktacja oferty cenowej
NOOC – Najlepiej oceniana oferta cenowa
OB – Oferta badana
W kryterium oferowana cena najlepiej oceniana oferta otrzyma 40 punktów, a pozostałe po matematycznym przeliczeniu w odniesieniu do najlepiej ocenionej odpowiednio mniej. Końcowy wynik zostanie zaokrąglony do dwóch miejsc po przecinku.
-
Cena oferty powinna zawierać wszystkie koszty niezbędne do prawidłowego zrealizowania przedmiotu zamówienia. Niedoszacowanie, pominięcie oraz brak rozpoznania zakresu przedmiotu zamówienia, nie może być podstawą do żądania zmiany wynagrodzenia określonego w ofercie.
-
Zamawiający wybierze ofertę wykonawcy na wykonanie przedmiotu zamówienia, która będzie spełniała wszystkie wymagania zapytania ofertowego oraz uzyska łączną maksymalną liczbę punktów w kryteriach opisanych powyżej (max = kryterium koncepcja realizacji zamówienia + kryterium doświadczenie zawodowe + kryterium oferowana cena)
VII. Sposób przygotowania oferty:
-
Ofertę należy złożyć w formie pisemnej w siedzibie Zamawiającego tj. w Kancelarii Parafii Rzymskokatolickiej pw. św. Apostołów Piotra i Pawła w Tarnawatce do dnia 04.09.2024r. do godz. 1000 w zamkniętej kopercie z dopiskiem: Oferta na zadanie pn. „Remont konserwatorski kościoła parafialnego pw. św. Apostołów Piotra i Pawła w Tarnawatce”. Ten sam termin dotyczy ofert przesłanych drogą pocztową.
-
Oferta powinna składać się z:
-
Wypełnionego i podpisanego „Formularza ofertowego” stanowiącego załącznik nr 1 do niniejszego zapytania,
-
W formularzu ofertowym należy określić cenę netto, podatek VAT i cenę brutto za wykonanie zamówienia,
-
Kosztorys ofertowy szczegółowy sporządzony według przedmiaru robót - załącznik nr 3 oraz dokumentacji technicznej - załącznik nr 4 do niniejszego zapytania ofertowego.
-
Wykaz robót budowlanych sporządzony zgodnie z wzorem załącznika nr 5 do niniejszego zapytania z załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone wraz z referencjami.
-
Wykaz doświadczenia kierownika budowy – załącznik nr 6
-
Koncepcję realizacji zamówienia – opisującą (minimum 3 strony A4, czcionką 12 pkt, jednak nie więcej niż 6 stron) technologię planowana do zastosowania podczas wykonywania zamówienia, stosowne środki oraz materiały, zaplecze techniczne, sprzęt przewidziany do realizacji zamówienia, sposób organizacji pracy, sposób koordynacji pracowników oraz zasady kontroli jakości świadczonych przez Wykonawcę robót budowlanych.
-
Oferta powinna być podpisana przez osobę/osoby uprawnione do występowania w imieniu oferenta i opatrzona pieczęcią. W przypadku gdy oferent nie dysponuje pieczęcią wówczas ofertę należy podpisać czytelnie,
-
Pełnomocnictwo do złożenia oferty w oryginale lub uwierzytelnionej kopii, w przypadku, kiedy oferta w imieniu Wykonawcy została podpisana przez pełnomocnika - jeżeli dotyczy,
-
Każdy oferent przedłoży tylko jedną ofertę.
-
Otwarcie ofert nastąpi po terminie składania ofert.
VIII. Ważne informacje:
-
Zamawiający nie przewiduje zaliczek na poczet wykonania zamówienia.
-
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
-
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
-
W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych przez nich ofert, a także uzupełnienia dokumentów załączonych lub wymaganych do załączenia do oferty, jeżeli nie zostaną one złożone, będą one niepełne lub wadliwe, przy czy w odniesieniu do danego dokumentu Zamawiający może wystosować tylko jedno żądanie uzupełnienia wyznaczając 3 dniowy termin. W przypadku nieuzupełnienia oferty lub niezłożenia pełnych wyjaśnień Zamawiający uprawniony jest do odrzucenia oferty.
-
Zamawiający ma prawo do odrzucenia oferty, jeśli oferta jest niekompletna, nie spełnia warunków udziału w postepowaniu, nie spełnia wymogów formalnych, jest niezgodna z zapytaniem ofertowym lub zawiera rażąco niską cenę. Rażąco niska cena występuje w przypadku gdy cena całkowita oferty jest niższa o co najmniej 30% od wartości zamówienia powiększonej o należny podatek od towarów i usług ustalonej przed wszczęciem postępowania na podstawie kosztorysu inwestorskiego.
-
Zamawiający w celu ustalenia czy oferta zawiera rażąco niska cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia, może zwrócić się do Wykonawcy o udzielenie w wyznaczonym terminie wyjaśnień dotyczących elementów oferty mających wpływ na wysokość ceny.
-
Zamawiający oceniając wyjaśnienia będzie brał pod uwagę m.in. obiektywne czynniki, w szczególności oszczędność metody wykonania zamówienia, wyjątkowo sprzyjające warunki wykonania zamówienia dostępne dla Wykonawcy.
-
Z tytułu odrzucenia oferty, oferentowi nie przysługuje żadne roszczenie w stosunku do Zamawiającego.
-
Podana cena w ofercie stanowi cenę ryczałtową, obejmuje wszystkie koszty niezbędne do należytego wykonania zamówienia i jest niezmienna przez cały okres obowiązywania umowy.
-
Zamawiający informuje, że w ramach podpisanej umowy na wykonanie przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie do zapewnienia doświadczonych i wykwalifikowanych osób zdolnych do wykonania przedmiotu zamówienia, zgodnie z wymaganiami prawa, zasadami wiedzy technicznej oraz obowiązującymi w tym zakresie przepisami.
-
Wszelkie zobowiązania wynikające z realizacji przedmiotu zamówienia, a spoczywające na Wykonawcy oraz Zamawiającym zawiera projekt umowy stanowiący załącznik nr 8 do niniejszego zapytania ofertowego.
IX. Pozostałe informacje:
-
Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany warunków zapytania i przesunięcia terminu składania ofert, unieważnienia postępowania bez podania przyczyny i nie dokonania wyboru Wykonawcy bez podania przyczyny.
-
Oferty złożone po terminie zostaną zwrócone bez otwierania.
-
Oferta Wykonawcy, który przedłoży więcej niż jedną ofertę, zostanie odrzucona.
-
Wykonawca może przed upływem terminu do składania ofert zmienić lub wycofać ofertę. Pisemne oświadczenie o wprowadzeniu zmian albo o wycofaniu oferty musi być doręczone przed upływem terminu składania ofert i podpisane przez uprawnioną osobę/y, przy czym zmiana oferty musi być dokonana w sposób i formie przewidzianej dla złożenia oferty, z zastrzeżeniem, że koperta będzie zawierała dodatkowe oznaczenie „ZMIANA”. Oświadczenia te muszą być jednoznaczne i nie powodować wątpliwości co do ich treści i zamiarów Wykonawcy.
-
Zamawiający zastrzega sobie możliwość poprawy w przedłożonych ofertach oczywistych błędów rachunkowych i pisarskich niepowodujących istotnych zmian w treści oferty.
-
W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert.
-
Termin związania ofertą 30 dni liczonych od terminu składania ofert.
-
Do skuteczności zawarcia umowy stanowi forma pisemna. Zawiadomienie o wyborze nie stanowi zawarcia umowy.
-
Jeżeli Oferent, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza uchyla się od zawarcia umowy Zamawiający zastrzega sobie możliwość wyboru oferty kolejnej, zgodnie z przeprowadzoną oceną.
-
Zamawiający i Wykonawca zobowiązują się do poddania ewentualnych sporów we wzajemnych relacjach o roszczenia cywilnoprawne w sprawach, w których zawarcie ugody jest dopuszczalne, mediacjom lub innemu polubownemu rozwiązaniu sporu przed Sądem Polubownym przy Prokuratorii Generalnej Rzeczypospolitej Polskiej, wybranym mediatorem albo osobą prowadzącą inne polubowne rozwiązanie sporu.
-
Osobą uprawnioną do porozumiewania się z wykonawcami ze strony Zamawiającego jest: Proboszcz Parafii ks. Tomasz Demczuk – tel. 728 863 005
PROBOSZCZ
Tomasz Demczuk
ZAŁĄCZNIKI:
Informacja o kwocie na sfinansowanie zadania